2010 Hoax sau realitate. Unde se termina Imaginatia...

Matematica este muzica Universului: Numere Imaginare, Numere Reale


Desi mi-am asumat curiozitatea din nastere, eu ma consider un sceptic prin formare. Dar stiti cum se zice "fiecare sceptic isi are credinta lui", m-am apucat sa studiez bazaconiile astea cu Legea Atractiei, Teoria Corzilor, Teoria Unificata a Campului si in final de voie de nevoie, sa inteleg pe cat posibil fizica cuantica. Am inceput sa cred ca e ceva, in momentul in care am vazut matematica. Da, teoria Legii Atractiei se bazeaza pe matematica. Si este destul de evident cred ca matematica... este exacta.

Un numar real este o treaba cat se poate de concreta. Le-am invatat la scoala, le-am folosit in rezolvarea unor probleme si unii dintre noi au publicat carti despre teoria informatiei dupa care se preda azi in Politehnica (ma mandresc si eu cu colegii mei :)). Pe mine nu prea m-au pasionat si am preferat sa le ignor... Pana cand, manat de imprejurari, am realizat semnificatia lor stiintifica. Am gasit aici o serie de articole care sintetizeaza teoria cunoscuta pana acum, aratand partile ei reale si imaginare.

Teoria este destul de simpla:

Un număr imaginar bi impreuna cu un număr real a poate forma un număr complex de forma a + bi, unde a şi b se numesc, respectiv, "partea reală" şi "partea imaginară", a numărului complex. Prin urmare numerele imaginare sunt numere complexe care au partea reala zero si viceversa. Numele de "număr imaginar" a fost iniţial inventat în secolul al şaptesprezecelea ca un termen peiorativ pentru ca astfel de numere au fost considerate de unii ca fiind fictive sau inutile, dar astăzi au aplicaţii esenţiale, concrete într-o varietate de domenii ştiinţifice şi conexe.

Pentru majoritatea sarcinilor umane, numere reale (numite si numere raţionale) oferă o descriere adecvată a informatiei. De exemplu, fracţiile ⅔ şi ⅛ ar fi lipsite de sens pentru o persoană care numără pietre, dar esenţiale pentru o persoană care compară dimensiunile unor colecţii de pietre. La fel, numerele negative -3 si -5 ar fi lipsite de sens atunci când se măsoară masa unui obiect, dar esenţiale atunci când sunt folosite pentru urmărirea unor debite si credite monetare . În mod similar, numerele imaginare au aplicaţii concrete esenţiale într-o varietate de domenii conexe şi ştiinţifice, cum ar fi procesare de semnal, teoria controlului, electromagnetism, dinamica fluidelor, mecanica cuantică, cartografie, şi analiza vibraţiilor.

În ingineria electrică, de exemplu, tensiunea produsă de o baterie este caracterizată de un număr real numit potenţial (de exemplu, 12V sau -12 volţi), dar pentru a caracteriza curentul alternativ (CA) din gospodărie avem nevoie de doi parametri - potenţial şi in plus un unghi care indica variatia acestuia, numit unghi de fază.  Tensiunea CA la priza are prin urmare două dimensiuni. O cantitate caracterizată de două dimensiuni poate fi reprezentată matematic fie ca un vector, fie ca un număr complex (cunoscut în limbajul inginerilor electricieni ca fazorul). În reprezentarea vectorială, coordonatele rectangulare sunt de obicei denumite simplu X şi Y. Dar în reprezentarea sub formă de numere complexe aceste componente sunt denumite în continuare reală şi imaginară. Iată o situatie concretă in care numărul complex are doar parte pur imaginară,  partea reală a fiind zero, iar partea imaginară fiind 220, aceasta înseamnă că tensiunea are un potenţial de 220 de volţi şi o fază de 90°, si curentul din priza fiind (aproape) in fiecare zi, fizic foarte real.

Spre smerita cunoastere: exista-viata-de-dupa-nastere?



[polldaddy rating="6558992"]
----------------------------------------------------

dr. Daniel Ganea

Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

TEORIA BIOSTRUCTURALA

Ordinea de stimulare a punctelor in EFT

Explicatia temperaturilor sub zero absolut

Marele complot al patentării Marijuanei

Apa - cel mai comun medicament

Apa vie nu-i prostie

Sfintii parinti nu mint - Raiul

Reclame google